Monday, October 25, 2004

Kadang kadang kita kat atas, kadang kadang ....

kat bawah... Cam tu lah putaran alam. Aku pernah jadi macai, head of company, GM, Director with shareholding, Director without shares, menganggur in between jobs pun pernah. Akhir akhir ni, bila aku tengok kengkawan aku yang pernah jadi boss pas tu berenti kerja, and then tak dapat kerja lain, naik kesian aku tengok. Ye lah, it's not easy to change your lifestyle. Masa memula berenti , still bole maintain, dah lama, mula lah tercall sana tercall sini, cari kerja. Tapi itule hakikat hidup. Masa aku quit tanpa ade kerja dulu, kira dah cukup mencabarle. Yelah , bukan senang nak dapat kerja sekarang ni, apalagi dengan expectation yang tinggi dari diri kita sendiri, in term of how much people should pay us le, hi,hi. So, sekarang ni kira Alhamdullilah. Ada kerja, ada income, ada family.....bole main golf... Yahooooooo....!!!!!!

No comments: