Wednesday, July 13, 2005

Gua sedih.........

Hari ni gua rasa nak tulis pasal leadership plak. Bila jadi leader, lu ada kuasa, tapi janganle menyalahguna kuasa. Gua terbaca suratkhabar hari ni, citer pasal ex-CM Sabah yang terasa teramat sedih pasal hutang judi dia telah diketahui public. La, buat apa nak sedih, lu memang kaki judi, cam tu la jadinyer. Pas tu pinjam duit tak nak bayor, kena sue le. Nak sedih buat pe nyer. Gua rasa lu tak sedih tapi malu kan? Padan muka ko. Dulu lu kepala Agama Islam kat Sabah. Masa pilihanraya, gi ke masjid sana-sini, pakai songkok, ada komen pasal Islam Hadhari. Ni sekarang lu sudah kantoi. Nak buat-buat sedih plak. Lu ingat ada orang nak simpati ke?

Hari tu plak, aku terbaca pasal bekas PM sudah tak puas hati pasal ketelusan pembahagian AP. Yang dia tak puas hati tu, pembahagian AP masa last year ajer. Maybe dia patut tanya apa jadi on tahun-tahun sebelum tu jugak. Baru ada telus. Ni sumer berlakon aje. Bila dah tak de power baru nak melalak ke sana sini.

Semalam gua pergi driving range, mamat single handicap ni tanya sama gua, "Lu masuk Peransang Masters tak?" Gua tanya dia balik " Lu dulu main 5, sekarang main berapa?"
Dia jawab "gua sekarang main 10"

Ha, pasai tu le aku tak nak main peransang masters. Banyak sangat orang cam ko yang merepair handicap. Apa kena-mengena perbualan kat driving range ni ngan benda kat atas tu? Tak dak kena mengena langsung. Saje aku nak melalut pagi-pagi ni. Otak aku tengah "jam" nak menyelesaikan masaalah payment from the customers.

"Hello Mr Customer, bole tak cepatkan payment tu sket?????? and one other thing, hari ni Birthday gua la!!!!!"

No comments: