Monday, July 25, 2005

Bila orang nak pinjam ....

Last Friday, masa aku tengah lepak-lepak kat Chillies KLCC, aku dapat phone call from my ex-schoolmate, ZK. Dia kata nak jumpa. Important katanyer.
"Let's meet at 4:30pm, Chinoz?"
"Ok, I'll be there."

Around 4.40pm , aku pun gi ke ke Chinoz. After borak-borak , ZK pun citerle tentang masalahnyer. Masalah kewangan le. Dia kalau boleh nak pinjam duit aku sikit, masalahnyer, kewangan gua pun tak berapa bagus, aku baru ajer beli "life-membership" of a golf club, ni tinggai cukup-cukup ajer with some spare, cuma aku tak sanggup nak citer time-time tu jugak yang aku tak bole nak meminjamkannyer duit tu.
"ZK, gimme time to check out my financial, I'll get back to you"

Aku bayar bill and left the place with a burden on how to break the news to him. Aku pernah takda duit. Memang perit. Nak pinjam memember memang malu. Nak mintak duit kat family, lagi malu. Maybe , I'll just break the news through SMS. Sorry my friend, not this time, maybe next time around.

No comments: