Thursday, August 25, 2005

Dinner @ House of Sunda, Balle Air, Jakarta

Garumi goreng tumis - best giler
Udang Mentega - above average
Cumi goreng tepung - biasa aje
Tahu/tempe goreng- lagi biasa
sayur campur best jugak - best
Sup buntut - cukup best
sambal mangga - best
ess kelapa cincau - kureng

Itu la menu makanan dinner aku malam ni kat House of Sunda, Balle Air, Jakarta. Bertambah dua pinggan gua makan....nak buat camner, gua lapar. Tengahari tadi kat Air Asia, gua duduk kat belakang. By the time, the stewardess cum penjaja barangan cum penjual makanan sampai, nasi lemak dah habis. Aku makan le turkey sandwich plus minum soya. Pagi gua breakfast ngan Mrs. makan roti canai ngan teh ais aje. Sampai Cengkareng, take a cab, tapi pasal "macet' yang teramat teruk, kena la duduk taxi selama sejam setengah. Hampeh bebenor.

Sampai ke hotel pas check-in, Indonesian partner gua suda sms kata dia kat lobi. Aku call Mr YKS to join me. Beborak lama gak pasal presentation yang perlu diberikan keesokan harinyer. Aku citer aku nak mandi dulu, so, Mr YKS kena la layan mamat2 ni. Aku saja take my time. Last-last diaorang call ajak gi dinner. Aku pun kata okla. Tempat makan ni cuma 2 Km from the hotel, tapi ambik masa 25 minit gak nak sampai. Tah apa-apa ntah. Anyway, the dinner was good..........Now aku nak tido. Good night

No comments: